Tuesday, May 29, 2012

Meet the Crying Baby

Meet Anya, the baby who always cries whenever she sees my hideous face.


I don't know but I have this superhuman ability - I make babies cry in less than three seconds. Often times, when a baby stares at me, I stare back and look straight in his/her eyes, and the next thing you'll know, you'll hear a loud, guttural cry.



To make things more adorable, I always take a picture of a crying baby because for me, a crying baby is the cutest thing in the whoooooooole universe.

Just last September, my cousin had given birth to a pretty baby girl named Francesca Anne. We call her Anya. She was so cute that I always pinch her thighs and cheeks.

Of course, for the first four months, I have to be gentle... I should not bully her. Things have changed when she turned five months old.

Here's Anya, 5 mos old.


She started to cry because she can't move to another position.

Six months old:


Wasn't in mood to bully her. LOL

Seven months:

Anya thought she was kissed by a sandpaper. LOL

Seven-and-a-half months:




Eighth-month-old Anya:


And there's more to come! I can't wait to blog about my funny experiences with her when she gets older.

And oh, she has a pet dog named Helen. Helen's a Pit Bull, a known ferocious breed by the way. Dang.

27 comments:

  1. Hahaha the same baby =)) may bully rader ata ang bagets kaya mega cry kapag lumalapit ka =))

    ReplyDelete
  2. cuteness overloadddddd *o*

    ang kyuuuuuutt

    ReplyDelete
  3. Oh, cute baby! But I don't like it when you make babies cry. haha!
    Try to upload making babies laugh too.

    ReplyDelete
  4. the baby looks so cute!! the eyes are captivating! xx

    ReplyDelete
  5. Waaah! She's soooo cute! :D Good thing she's got a pet dog, lesser bullying then! HAHAHA :D

    ReplyDelete
  6. Awww Renz! I also have a grandchild (yes, you read it right -- apo -- pero sa nephew ko hehe!) who just turned 2 months. I get nervous when he cries and when he's in my care.. i Panic! hahaha.. nonetheless, babies at this stage are always so adorable.. wait til they're grown! :P

    ReplyDelete
  7. I hate you! you're such a bully wahaha! hope the kids still like you afterwards :D

    ReplyDelete
  8. Hahaha. Anya will like me. I'll spoil her. Bwahahaha

    ReplyDelete
  9. baby bully? haha.. i believed some babies are really frightened by the 'aura' (??) of other people like my brother haha..Anyway, nice photo captures!!!

    ReplyDelete
  10. soOoo cute!!!

    sabi nila, if a baby looks at your face too long, it's because nagagandahan/gwapuhan sya sa'yo. If not, well...the other way around. hehe :p

    ReplyDelete
  11. Ang cute ng baby. Nakakagigil haha..

    ReplyDelete
  12. Adorable kids! :D

    You have a special power indeed. Use it wisely. hehe

    ReplyDelete
  13. sadista lang? so cute whether crying or not...

    ReplyDelete
  14. That's appears brutal..hehehehe..you make babies cry?...what are you made of RM?...Just kidding..but I know there are people whose charm is not suitable for kids..that's why they have to be PG.

    But Anya is so cute...

    ReplyDelete
  15. Damn, such a cutie. I love crying babies. They look cute every time I see them. hahaha. Anya is an angle. Cute.

    ReplyDelete
  16. Hala Kuya! Ayaw pahilaka ang bata. Haha. :))

    Gwapa kaayo, buyag. Haha. Kang kinsa niliwat ? :D

    ReplyDelete
  17. That's child abuse! lols.
    Cute anyaeven she's crying.

    ReplyDelete
  18. ohhmyyygooossshh! i wanna kidnap Anya! :)

    ReplyDelete
  19. Ang kulit mo naman. Kawawa naman ang mga bata na pinaiyak mo. Kung sa bagay "crying" for the infants, tots, kids has a good effect on their lungs and even for their hearts to function normally. When I was a kid I used to make my nieces, nephews also cry for I'm happy to see them crying, then I also pacified them afterwards.

    ReplyDelete
  20. awww, that is so cute. :-)

    ReplyDelete
  21. she is just so cute and adorable Renz so please don't make her cry. love her first photo - na hindi umiiyak haha...

    ReplyDelete
  22. I think she will really pinch you when she grew up and see all these photos online. :)

    ReplyDelete
  23. Anya would probably prefer Helen than Uncle Sandpaper mannnnyyyy times over, hahahah! Nah... I know you're a doting uncle, and the world needs a lot of them ;)

    ReplyDelete
  24. KIDS normally cry when they see
    faces they don't see often. If ANYA will
    be familiarize with your sandy face as you
    will call it.... Hahahahahah!!!! She will definitely
    like you sooner or later. Maybe LATER....
    Hahahahah again!

    ReplyDelete
  25. hindi ka nya type...wahhhhh

    ReplyDelete

Whatchasay?